Versuch iRacing zu erwerben

U

User 2760

Vorweg, ich habe die Suchfunktion benutzt und keine Antwort gefunden. Seit gestern versuche ich einen Account bei iRacing einzurichten (20 $ Monat, auch 50 $ drei Monate habe ich versucht), ohne erfolg. Ich meldete mich an und füllte alle Felder brav aus. Bei der Kreditkartenbezahlung meldete er mir einen error 1000 und ich bekam - nichts! Danach versuchte ich es nochmal. Die Mailadresse wurde jedoch nicht akzeptiert, weil sie schon existiert. Wenn ich mich versuche einzuloggen erkennt er mein Passwort nicht. Wenn ich mir ein neues schicken lasse erkennt er es auch nicht usw. Ich habe schon drei Mailadressen "verbraten" und bei keiner hat es funktioniert. Die Kreditkarte ist eine ganz normale VISA mit der ich oft im I-Net bezahle deren Eigentümer ich auch bin. Ich wohne in Deutschland. Den Support habe ich angeschrieben, noch ohne erfolg. Wenn ein Anbieter wie in dem Fall iRacing auf ein Geschäftsmodell setzt, dass ausschliesslich einen Vertrieb und Bezahlung über das I-Net vorsieht, so verstehe ich solche Fehler nicht. Deswegen meine bitte an euch:
Kann mir von euch helfen? Wie habt ihr es denn gemacht? Auf was muss ich besonderst achten?
Hoffe es vergrault mir nicht den Einstieg in iRacing.
Danke für die Antworten!

Zuletzt bearbeitet:
U

User 2692

Warte noch mal einen Tag ab, der Support ist eigentlich recht zuverlässig :)

Ansonsten hat iR seit zwei Tagen Probleme mit dem Memberbereich, bzw funzen manche Passwörter scheinbar nicht gleich beim ersten Anmeldeversuch. Eben war die Seite down, evtl wurde da jetzt was gefixt.

edit: Ja, das Anmeldeproblem wurde eben gefixt :)

Probier Dich nochmal auf Deinem bisherigen Konto anzumelden, vielleicht geht es jetzt ja

U

User 2760

Danke für die Tipps,
bei Virtual Racing habe ich mich angemeldet, hoffe das klappt. Von iRacing habe ich zwar Mails bekommen doch geholfen haben sie mir wenig. Sie heissen mich wilkommen usw. Habe aber immer noch nicht bezahlen können. Immer wenn ich meine Kreditkartendaten übermitteln will, gibt es einen Error. Hoffe die ziehen mir das Geld trotzdem nicht ab. Das ganze hätten sie über Steam laufen lassen sollen. Ich hasse zwar Steam aber es funktioniert zumindestens. Na ja, vieleicht klappt es ja. Ich bleibe zumindestens dran.

U

User 1331

CC Details überprüft!? Schreibweise vom Namen OK? Keine ü,ö,ä und ß ! Name auf CC und Name in Anschrift stimmen überein!? ETC. pp.

U

User 2245

Na toll.

Gerade gesehen, dass die Email für den Gratismonat ankam.
Soweit hab ich alle Felder ausgefüllt.
zum Schluss wollen die aber trotzdem die Daten von der nicht vorhandenen Kreditkarte. :mad:

U

User 1364

Besorg dir doch einfach eine Prepaid-Kreditkarte der Bank deiner Wahl.

U

User 56

Richtig, die Kreditkarte brauchst du zwecks Identifikation,
Offiziell - inoffiziell zwecks Abo, welches direkt abgeschossen wird :]

also abgeschossen wird gar nix :D

natürlich ist ne KK notwendig, sonst könnte sich ja jeder unter irgendeinem Namen anmelden und ohne ID rumfahren wie bei anderen Sims, ohne sich dafür rechtfertigen zu müssen.
Nene, das passt schon so, das ist ja nicht irgendein Game.

U

User 3205

Naja ich finde das auch grossen Mist. Paypal wäre ne für mich akzeptable Möglichkeit, da ich da angemeldet habe. Aber die benötigte KK hindert mich auch an IR. Sonst wäre ich warscheinlich schon seit Anfang an dabei:(

U

User 358

Richtig, die Kreditkarte brauchst du zwecks Identifikation,
Offiziell - inoffiziell zwecks Abo, welches direkt abgeschlossen wird :]

also abgeschossen wird gar nix :D
;)

Sobald du den Coupon einlöst, hast du automatisch ein monatliches Abo für 20 US-$ abgeschlossen. Kann man natürlich sofort wieder "kündigen", aber defaultmässig ist es so voreingestellt. Find ich ziemlich schwach, aber alle anderen machen das ja auch, was eine tolle Rechtfertigung ist :rolleyes: ;). Dass die Kreditkarte offiziell zur persönlichen Identifikation eingefordert wird, macht vielleicht Sinn, ist letztendlich aber eigentlich nur ein schlechter Vorwand, um sein Geschäft durchzuziehen. Hier hätte man sich aber mal positiv hervortun können :]
Dass PayPal noch nicht integriert ist...naja, wer sich mal angeschaut hat, wie viel Geld PayPal sich dabei abzweigt, kann das nachvollziehen. Verstehen tue ich's trotzdem nicht...denn andererseits hat die Bezahlung via PayPal für iRacing sicherlich ähnliche Effekte wie die Abwrackprämie für die Autoindustrie. Zumindest für die Kreditkartenverweigerer aus Europa.
Die sollten also mal hinne machen, sind nur ein paar Zeilen Code...;)

Zuletzt bearbeitet:
U

User 56

Tobias Schlottbohm schrieb:
; Dass PayPal noch nicht integriert ist...naja, wer sich mal angeschaut hat, wie viel Geld PayPal sich dabei abzweigt, kann das nachvollziehen. Verstehen tue ich's trotzdem nicht...denn andererseits hat die Bezahlung via PayPal für iRacing sicherlich ähnliche Effekte wie die Abwrackprämie für die Autoindustrie. Zumindest für die Kreditkartenverweigerer aus Europa.

naja, ein paar Zeilen Code ;)

ich poste hier den ganzen letzten Blog von Steve Myers (vielleicht hat wer Lut aufs lesen), ein paar Zeilen davon sind bzgl. Paypal, ich hab sie ROT markiert:
((übrigens, die nächste Saison startet in ca. 1 Monat))

Let me start off by apologizing for the long delay since my last blog post. Things have been very busy over here for me the last two months and I have been traveling more than I usually do so my writing time has been limited. I hope I can make up for this by telling you a few stories from my travels, share a few pictures and give you some updates on development and other projects I have been working on.

As you are all aware by this time I am not a fan of our cold winters up here in the Northeast so I was thrilled to head south for the Daytona 500 weekend in February. I was lucky to get a chance to spend some time with some of our professional iRacing drivers such as Dale Jr, Marcos Ambrose and Brad Keselowski while I was there which is always a treat. The 5 and 88 Nationwide cars will be running an iRacing sticker on their B-pillars for the entire season as a kind gift from Jr so I hope everyone will be rooting for both machines. Jr was kind enough to send along some extras to me so the first 5 people to comment on my blog will get one, so make sure your address is correct in our system. If you would like to see what it looks like I have posted a picture of it in my media section.

The icing on the cake for my Daytona weekend happened quite unexpectedly. After the race ended I got a text message from iRacing employee Dave Moulthrop (who moonlights as a credentialed photographer at NASCAR events) that the boss was in victory lane celebrating Matt Kenseth’s victory. I headed over to victory lane and after Dave used his muscle to get me over with him in the press section we got John’s attention to congratulate him. Much to my surprise John said, “come on, lets get your picture taken with the trophy”, to which I responded to by jumping the fence and joining him and his fiancé for the latest picture to go on my personal wall of fame. It is also in my media section.

My next journey took me to Las Vegas for another NASCAR weekend. This trip was intended to be one last fun weekend with the boys before my bundle of joy arrives in May and it turned out to be a little fun and a little work. We did a great demo on Saturday night at the Stratosphere where we had the sim running on two motion simulators brought by the CXC guys. I brought a third machine which I used to broadcast the racing action to the Stratosphere’s massive marquee display on the side of the building. I did not have high expectations on how the screen would look considering I had to output the software at a 632x312 resolution but surprisingly it looked great. You could see this marquee from miles away so I am sure it must have looked very cool and I have also posted a picture of this.

All in all it was a fun trip with some great memories from a very much sleep deprived weekend. I need to thank my wonderful wife for being so kind in letting me have fun with my friends and never complaining when we got 12 inches of snow while I was gone leaving her to shovel and unbury our cars all the while being very pregnant.

Now for some updates on development which is what you probably hoping for anyways and are now irked at me for having to read everything I have written so far!

We have a few massive projects we are currently working on that will not be ready for the next major build, but one is worth mentioning now. We are deep into development on bringing private leagues to our service in a way that will hopefully maintain the integrity of the overall service. I will focus a blog post on this topic further down the road when we are prepared to reveal more details on how this will work, but I think we are well on the way to adding an exciting new feature to our service.

It has been our intention all along to remove resets once we have the damage repair and towing features complete. It does look unlikely at this point that these two items will be finished for this next season but I can confirm that we will have the ability to make resets available by series. Starting next season we will be eliminating resets in Class C series and up. Patience and respect for your fellow driver will be very important next season…

We really have not had a chance to touch our netcode in some time so we have started exploring several ways to improve it. We have mentioned this before but we are making great progress on implementing the Akamai IP acceleration technology and hope to have this in the next major build. We have a larger announcement coming soon that will touch on this and other latency related topics.

I am happy to announce that we have hired another Vehicle Dynamics Engineer and we have immediately thrown him into the fire and have him working on the Spec Racer Ford. Eric Hudec joins us from what was formerly known as Petty Enterprises where he was a Race Engineer. We are obviously excited to be adding someone with Eric’s experience to our team and he should bring a lot to the table, particularly on the oval side of the service. We hope to have the SRF ready for the start of next season and we are doing everything we can to also try and get the Nationwide version of the Impala SS ready as well. We are also making great progress on the Corvette C6.R and the Lotus 79 as well, but I don’t expect those to be completed until this summer.

We have also hired a new software engineer to try and speed up the rate that we are turning out features for you and his name is David Tucker. David is already churning out work and has completed a project already that will hopefully be of great use to real world race engineers in being able to use our track data in their simulation tools. David is currently taking a look at our replay cameras to try and make some improvements in how we show you the action.

One of the most popular requests we have received and something I know I have told you we are working on is the addition of Paypal to our service. At this time we are in testing stages of this code and it does look like it will be ready to be incorporated for the start of next season. We do apologize in the delay for getting this feature to you but unfortunately this is not a plug and play item with the way our service works.

I am sure everyone has already seen the news that we are adding a club logo option to the cars for next season. We are also trying to get work done at the same time to add sponsor packages. These will be sponsors that we supply for you to choose from, but this will start to give you more options to make your cars look more like they are in the real world. You will also be able to choose different fonts for the car number on certain vehicles.

Last but not least, I expect that Road Atlanta will be joining our track lineup at or near the start of next season with 5 more oval tracks coming between now and July. We are also set to begin scanning Mosport this spring to get into production as soon as possible.

Now for a very cryptic licensing update.

I told you that I had been working on a contract that would net you three new tin tops and that contract was officially signed last week. I will now torture you by telling you we have the announcement of these cars planned to go out this spring in conjunction with other announcements. Sorry about that, you probably are angry with me for even mentioning it now. I am also so very close to signing a very unique agreement that will involve a popular entry level tin top series with a significant marketing campaign. So those that have been asking for more sports cars, they are in the development pipeline along with the C6.R.

We have signed a MAJOR track that we will be scanning in the next few weeks that everyone should be excited for. Once again I will tease you but not telling you what it is but I will give you a hint that the announcement will come in May…

We have a few very high profile agreements we are working on that should garner us attention from everyone out there that has not already heard of iRacing. I hope to have more information on these projects in the coming months. I will also tell you that we have been working incredibly hard in trying to secure tracks outside of North America and we are making some great progress. I hope to have some announcements about some signings here in the next few months as well.

I know the licensing update portion of this really does not tell you much, but there is a significant amount of work that goes on here that is difficult to communicate about until the dotted line is signed. We are also trying to do our best in trying to pace out announcements so not to overwhelm you and our marketing staff who are tasked with these communications.

Speaking of marketing, the guys have been pounding the pavement to try and bring more awareness to our product and company and have been doing a terrific job as we have seen a nice spike in our membership numbers. I hope everyone will check out Sean Siff‘s blog to try and find a date when our Mobile Marketing Unit will be in their area to stop by and say hello.

That’s it for now. I hope you have enjoyed reading this and will do my best to not let two months go by again before my next post.

Steve

Zuletzt bearbeitet:
U

User 3205

Naja ich finde das auch grossen Mist. Paypal wäre ne für mich akzeptable Möglichkeit, da ich da angemeldet habe. Aber die benötigte KK hindert mich auch an IR. Sonst wäre ich warscheinlich schon seit Anfang an dabei:(
Was hindert dich daran, ne Kreditkarte zu besitzen?

Das ich kein festes, normales einkommen habe und somit "Kreditunwürdig" bin. bin ab Mai kein zivi mehr und von daher...

U

User 434

https://www.wirecard.com/wirecard/

Ich kann es auch nur immer wieder erwähnen. Ist genauso wie PayPal, nur das ein Bankeinzug nicht funktioniert. Was die Sache noch besser macht, denn so meldet sich iRacing immer brav bei mir, bevor sie etwas verlängern.

Einzahlen sollte man am besten per Überweisung, da Bankeinzug eine Woche dauert.

U

User 358

Tobias Schlottbohm schrieb:
; Dass PayPal noch nicht integriert ist...naja, wer sich mal angeschaut hat, wie viel Geld PayPal sich dabei abzweigt, kann das nachvollziehen. Verstehen tue ich's trotzdem nicht...denn andererseits hat die Bezahlung via PayPal für iRacing sicherlich ähnliche Effekte wie die Abwrackprämie für die Autoindustrie. Zumindest für die Kreditkartenverweigerer aus Europa.

naja, ein paar Zeilen Code ;)
Naja, was da in deinem zitierten Posting steht, ist halt das übliche Gesabbel für die Öffentlichkeit. Fakt ist, dass PayPal viele verschiedene Methoden anbietet, dort Käufe abzuwickeln und diese sehr einfach zu implementieren sind. (ich selbst habe vor 1 1/2 Jahren eine der angebotenen Schnittstellen bei einem großen Projekt implementiert und darüber wurden problemlos Dutzende Bestellungen pro Tag abgewickelt). Die Implementierung waren da wirklich nur ein paar Zeilen.
Egal, so ist denen halt viel Kohle durch die Lappen gegangen. Who cares?!

Oben