GTR2 - Box - Hinweis?

U

User 5609

Hallo,
bei GTR2 in der Box mit einem Porsche 03 GT3-RS. Beim einstellen des Setups steht zum Bsp. unter dem Reiter "Datei" im Menuepunkt Hinweis
Porsche 03' GT3-RS Dunlop tires
Ich rätsele schon 'ne Weile was mir das sagen soll?
Kann ich da irgendetwas mit anfangen oder einstellen?

U

User 1135

Das soll dir sagen das das Auto Dunlop Reifen hat, es gibt noch welche mit Michelin oder Pirelli, die unterscheiden sich alle von der Reifenphysik.

U

User 5609

Aha, und gibt es irgendwo generelle Hinweise zur Fahrphysik der verschiedenen Typen?

U

User 5609

Ich habe was gefunden, gibt bestimmt noch andere Rookies denen das auch weiter hilft:

Dunlop:
Most forgiving, heats up quickly, more low-speed grip with higher fall off at high loads.
Needs most camber of the bunch. Softest spring rate. Medium wear. Highest rolling drag.
Peak temperature of 99C.

Michelin:
The most precise tyre. Needs least amount of camber. Heats up relatively quickly (but a bit more slowly than the Dunlops). Features average grip with low fall off at high loads.
Stiffest tyre with highest spring rate. Lowest rolling drag. Best wear. Peak
temperature of 99C. Probably the fastest over long runs.

Pirelli:
Highest base grip once it gets up to temperature. This is the most sensitive tyre to temperature, so it feels like it takes a bit longer to warm up. Medium rolling drag, medium stiffness spring rate. Worst wear. Peak temperature of 105C.

U

User 5609

Das war kurz - unmißverständlich und außerdem noch in meiner Muttersprache :D

Danke.

Oben