Fragen zu SimRig für Formel 1

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User 34126

Servus Leute, ich würde mir gerne das SimXpro LFR kaufen.

Meine Frage dazu, hat jemand diesen Formel Sparco Sitz ?

Würdet ihr den Lusomotors 2S empfehlen ?

Ist der nicht zu hart ? 😅

Außerdem würde ich gerne die Asetek Invicta Pedale drauf verwenden, sollte eigentlich passen ?

Und wie schaut's mit Monitor aus ? 21:9 das Non Plus Ultra ? Welchen würdet ihr empfehlen ?

PC mäßig sollte es passen da ich ne 3080rtx mit nem 5800x hab.

Vielen Dank schon Mal im voraus :)

PS: Das Ganze wäre für ne DD1, die für mich als Normalo sicher reichen wird
 
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User 28831

Servus,

ich nutze seit Anfang des Jahres einen RCC MK8-2s ohne Padding (sprich Polsterung) und bin damit sehr zufrieden. Da man in dem Sitz quasi liegt verteilt sich das Gewicht auf eine weit größere Fläche und ich hatte bisher noch nicht das Gefühl, dass mir das Teil "zu hart" wäre. Du kannst aber auch aus einem breiten Spektrum an Polsterungen wählen, wenn du bereits bist ein paar € draufzulegen.

Allerdings: Ich persönlich würde mein Formel-Rig nicht ohne VR-Brille nutzen wollen, weil man bei der Positionierung eines Bildschirms stark eingeschränkt ist.

mfg

Stephan
 
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User 34126

Ich würde das Ganze bei SimXpro bestellen, und die haben da leider nichts zur Auswahl :/

Aber mir geht's nur darum dass es nicht weh tut nach der Zeit 😅
 
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User 20558

Ist natürlich schon härter als eine Couch vorm TV aber definitiv nicht so unbequem, wie es aussieht.
Mein gepolsteter Sparco GT Sitz den ich vor meinem F1 Rig hatte war vom Sitzkomfort (längere Sessions) nicht besser.
Einzig das Ein-/Aussteigen ist natürlich etwas "schwieriger" aber auch authentischer ;-)

Hab dir auch eine PM geschickt.
 
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User 32911

Hey, ich habe mir auch ein Rig mit Formelposition zugelegt.

Der Sitz ist null gepolstert, aber ich habe noch nie ein bequemeres Sitzmoebel gehabt, die Couch wurde zum Netflixen abgeloest.

Rig ist ein FSR Inizio ( https://www.formulasimrigs.eu/product/inizio/ ) - sieht auch noch stylisch aus (die angeschraegten Base-Haltearme machen das ganze optisch sehr dynamisch) und der LineX Bezug ist ne geniale Idee.

Leider scheint der Preis nach oben gegangen zu sein, im Vergleich zu dem, was ich bezahlt habe.
 
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User 34126

Hält das Inizio eine DD aus ? Und wie schaut's mit der Pedal Montur aus ? Hält die Platte ne gute Kraft aus ?
Hey, ich habe mir auch ein Rig mit Formelposition zugelegt.

Der Sitz ist null gepolstert, aber ich habe noch nie ein bequemeres Sitzmoebel gehabt, die Couch wurde zum Netflixen abgeloest.

Rig ist ein FSR Inizio ( https://www.formulasimrigs.eu/product/inizio/ ) - sieht auch noch stylisch aus (die angeschraegten Base-Haltearme machen das ganze optisch sehr dynamisch) und der LineX Bezug ist ne geniale Idee.

Leider scheint der Preis nach oben gegangen zu sein, im Vergleich zu dem, was ich bezahlt habe.
Ich weiss nicht ob edas Rig ne DD1 aushält und die geneigte Pedalplatte ist so ne Sache :/

Also rig Werd ich das LFR nehmen, nur Sitz wirds wohl der S2.

Ich selber hab 65kg und bin 174cm 😅 da sollte alle halbwegs verankert sein, glaub bevor sich der Sitz oder das Rig bewegt, beweg ich mich :)

Welche Monitore fahrt ihr den ?
 
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User 33303

hey guys Jordi here from FSR. Let me know if there are any questions.


Edit: Don't know why my name is suddenly JordY
 
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User 32911

Bin 1.91m, wiege 98kg+/- .

Laeuft mit ner DD1. Die Pedalplatte kannst du neigen wie du willst, wird mit vier Nutsteinen und Schrauben im Profil befestigt ..

Die Base Aufnahme und die Pedalplatte sind auch nicht Alu, sondern Gussteile.
Das Ding bekommst du mit deinen Daten null zum Flexen.
 
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User 33303

Does the initiation endure a DD? And what about the pedal gear? Does the plate withstand a good force?

I don't know if eda's rig can withstand a DD1 and the inclined pedal plate is such a thing :/

So I'll take the LFR rig, only the seat will probably be the S2.

I myself have 65kg and am 174cm so everything 😅 should be anchored halfway, think before the seat or the rig moves, I move:)

Which monitors do you drive?
If it couldn't withstand a DD we wouldn't have designed it. We were actually pleasantly surprised when the whole thing finally came together after about 14 prototypes that just didn't cut it.
 
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User 34126

If it couldn't withstand a DD we wouldn't have designed it. We were actually pleasantly surprised when the whole thing finally came together after about 14 prototypes that just didn't cut it.
I would prefer the Avantaza, to compare with the SimxPro LFR, but the price is a big differnce, personally for me :/
 
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User 33303

I would prefer the Avantaza, to compare with the SimxPro LFR, but the price is a big differnce, personally for me :/
I totally understand. It's also a very different product in terms of quality. Apples and oranges.
I wouldn't stare too blindly on the thickness of the profiles alone. Engineering is a huge part of how rigid a rig eventually is.


To answer your initial question:

We've had all the seats mentioned above and tested them thoroughly. One rule that really stands out is that ergonomics beat padding any day of the week. In our seat, your entire body weight is divided over a huge surface. You'll have to see it like this; a 50kg woman with high heels will leave dents on a wooden floor while a 200kg man with size 45 doesn't. This makes the seat extremely comfortable as mentioned by others above.
Besides that, it's not only the seat that can cause pain and discomfort in your body. Most sim racers will recognize the feeling of lower back pain. There is a very simple explanation for this. When braking hard in a GT position your body is trying to compensate for the force that's applied. It will basically create a curve in your lower back which, after some time in the sim, will most likely become painful.
In our design, your knees are very slightly touching your wheelbase. This results in you sitting pretty much in the fetal position when applying force to the brakes and is very comparable with a leg press in the gym for example. Instead of a curve in your lower back, you press into your lower back, and since it's a bucket seat and your body can't go left or right. The result is an insane precision when applying braking force. You're able to apply more pressure and be more consistent. A rig without flex is worth nothing more if you end up creating flex in your own body...

Coming back to the braking into the lower back part. In both models, we designed it in a way where there's extra support in this area in the form of aluminum profile. Therefore it doesn't matter if the seat is 1S, 2S, 3S or even 1000S. It will not move an inch....



It became a bit of a novel, but I can talk about this for hours:)
 
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User 34126

I totally understand. It's also a very different product in terms of quality. Apples and oranges.
I wouldn't stare too blindly on the thickness of the profiles alone. Engineering is a huge part of how rigid a rig eventually is.


To answer your initial question:

We've had all the seats mentioned above and tested them thoroughly. One rule that really stands out is that ergonomics beat padding any day of the week. In our seat, your entire body weight is divided over a huge surface. You'll have to see it like this; a 50kg woman with high heels will leave dents on a wooden floor while a 200kg man with size 45 doesn't. This makes the seat extremely comfortable as mentioned by others above.
Besides that, it's not only the seat that can cause pain and discomfort in your body. Most sim racers will recognize the feeling of lower back pain. There is a very simple explanation for this. When braking hard in a GT position your body is trying to compensate for the force that's applied. It will basically create a curve in your lower back which, after some time in the sim, will most likely become painful.
In our design, your knees are very slightly touching your wheelbase. This results in you sitting pretty much in the fetal position when applying force to the brakes and is very comparable with a leg press in the gym for example. Instead of a curve in your lower back, you press into your lower back, and since it's a bucket seat and your body can't go left or right. The result is an insane precision when applying braking force. You're able to apply more pressure and be more consistent. A rig without flex is worth nothing more if you end up creating flex in your own body...

Coming back to the braking into the lower back part. In both models, we designed it in a way where there's extra support in this area in the form of aluminum profile. Therefore it doesn't matter if the seat is 1S, 2S, 3S or even 1000S. It will not move an inch....



It became a bit of a novel, but I can talk about this for hours:)
OK thx for this great description 👍
 
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User 12319

Bei 1,82m und 100kg passt die XL Version vom MK8-S2 perfekt.
Auch bei längeren session's ist der Sitz sehr gemütlich. Von mir eine klare Empfehlung!
 
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User 34126

SimXPro® XFR + LusoMotors 2S Bundle ist bereits unterwegs 😊👍

Als Monitor hab ich den 34" Benq Mobiuz genommen, der soll ziemlich gut sein und größer brauch ich's nicht :)

Berichte dann, wenn alles da ist :)
 
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