Engl. Anleitung für HiRes Cars:
High Rez Tutorial
This will teach you how to import high rez cars into the game. Im doing this because most of you have wanted to know how to do this. Ill try to explain it the best I can.
1.Resize your template 200% or get a high rez chevy template at
www.simracin.com. Make sure you have winmip2. Get that at
www.theuspits.com
2.Paint your car
3.Save it as a bitmap file(.bmp) in your series/cup folder
4.Open up winmip and open up that file.
5.Convert it to a mip file
Hier liegt das Problem da ich den fertigen MIP-File bekommen habe weiß ich nicht wie convertiere ich ein BMP into MIP!!
6.Go to my computer/C/papyrus/nascar2002/series/cup folder and rename the mip file you converted to
If your car is a ford: card_ford.mip
If your car is a chevy: card_chevrolet.mip
If your car is a dodge: card_dodge.mip
If your car is a pontiac: card_pontiac.mip
If your car isnt one of the above (ie,bmw,mercedes)pick one of the above manufacturers
7. Then open the game up and go into opponent manager and create a new car file. Make sure the manufacturer is the same as the one you saved it as. Then hit enter and the car you created is the default for that manufacturer. Fill in all the stuff at the top right hand corner and then save it.
8.Make sure you change the car in the player info section.
In the paintshop the car is supposed to look distorted. ENJOY!
In WinMip sieht das nachdem Laden des fertigen HiResCar-Files dann so aus:
Da das car-file nun auch komprimiert ist kann man das bedenkenlos im Game fahren und alle können es sich runterladen es hat ja nur noch die Größe von etwa 750 kb und ist trotzdem HiRes. Aber wie oben gesagt, im OpponentManager PaintShop ist alles durcheinander bis auf das Teambild. Dort kann man nichts mehr rumfummeln ausser am Team.
Gruß Ulli
Ich hoffe jetzt könns alle verstehen ich hab auch ne Weile gebraucht.
Und so sieht die komprimierte Version(rund 750 KB) im Game aus,
endgültiges fertiges StarTrek Car:
Gruß Ulli