Automobilista 2

U

User 12033

Hatte ja auch mal über Motion nachgedacht aber eben realisiert, das es in Kombination mit VR wohl nix wäre 😄 Da müsste man ja ständig die Brille richten.

U

User 18304

es liegt wohl nicht am Regen - sondern an die Regenreifen
sobald die bei gleichen setup installiert sind hoppelt er hoppelt so stark

U

User 21612

Mit dem nächsten Update wird unter anderem auch die Kupplung mehr in den Vordergrund gestellt. Ich denke es gibt keine andere Sim welche die Kupplung so gut simuliert wie AMS2. Schäden und Überhitzung an der Kupplung werden den einen oder anderen wohl zur Verzweiflung führen. Ein Element mehr was es zu schonen gibt.

U

User 21612

V1.3.6.0 is now up - this is a release candidate and should also go live as a Steam beta branch for the main game shortly.

V1.3.5.4 -> V1.3.6.0 CHANGELOG

GENERAL

• Fixed an issue that would lead to incorrect session times being applied to non-race session on championship load
  • Fixed incorrect pit window opening lap in custom championships and ensured minimum session scaling accounts for mandatory pit setting
  • Fixed number step issue when changing race 1 session start time in a custom championship
  • Added Option to completely turn off cockpit steering wheel.
  • FFB profiles slots now reset on every return to pits.
  • Clutch damage is now repaired when engine damage is repaired
  • Fixed some cases where clutch could incorrectly receive damaged when autoclutch is enabled
  • Added mandatory FFB "fade-in" on session start / out of pits now applied always after unpausing the game.
  • Fixed an issue that could leave F-Ultimates in a broken state after viewing instant replay
  • Corrected 2022 Stock Car Pro Series Championship calendar
UI & HUD
  • Added server browser filter page
  • Onboard TC/ABS adjustment input messages are no longer displayed when those systems are unavailable
  • changed the text of the four options of the 'Display Cockpit Wheel/Driver' setting to less confusing names.
PHYSICS
  • Further tire carcass & tread adjutments for GTE / GT3 / GT4 / GT1 / DPi / P1 / F-Ultimate Gen1 / Gen2
  • Revised all slicks tread sensitivity to wet surface
  • Super V8: Revised tire model, suspension, inertia, included real life setup options for springs, ride height, camber, rear wing, tire pressures, engine inertia and added flexible axles; Added 3.27:1 final drive ratio for Bathurst; Slightly raised rear roll center djusted spring rate range to match RL car springs and options
  • F-Ultimate (both gens): Revised throttle map, fuel consumption and engine inertia; corrected fuel tank size, increased downshift blip to help drivability; Revised ERS mapping; increased contrast between attack and qual mode; Monza and Spa energy saving to stay within per lap discharge allowed; ERS torque is now applied to beginning of driveline instead of wheels
  • Revised setups for BMW M4, BMW M8, Corvette C8R, Cadillac DPi, Ginetta G58 default setups (setup reset recommendeD)
  • Adjusted heating and inertia slightly in 80s and 90s Formula clutch, and Super V8
  • Copa Truck: Revised driveline elasticity
  • Reduced flash heating in basic/road & carbon clutches
  • Revised Porsche Cup, Cadillac DPI, Ultima Race, GT1 engine inertia
  • Porsche Cup: Added flexible axles
  • Cadillac DPi: Removed application of slow-to-fast dampers. Remodeled 3rd element. Adjusted suspension travel to add bumpstop functionality (main and 3rd element). Balanced aero/ride height to remove squatting. Adjusted tire pressures to suit new carcass model. Remodeled damping and springs (ready for beta)
AI
  • Fixed an issue where Custom AI Driver track specific overrides would only apply to a single model within a class
  • Increased likelihood of AI mistakes in qualifying hotlaps
  • Added dedicated driver names for F-3, F-V10 Gen1, F-Retro Gen1
  • Stock Car 2019: Corrected Diego Nunes driver name
  • Imola: Updated AI lines & corridors
AUDIO
  • Porsche Cup: Updated onboard sounds
TRACKS
  • Imola: Reduced track cut limits on concrete runoffs; Minor graphical tweaks; fixed innacurate latitude and longitude of Imola (was pointing to the Imola city and not to the Imola racetrack)
VEHICLES
  • Copa Truck: Added dirt map to Mercedes, VW & MAN models
  • Puma P052: Added dirt map
  • Puma GTE & GTB: Updated all liveries to include sponsors
  • F-Classic G1M2: Added dirt map; adjusted carbon material uv maps ch3 (dirt) on LOD A and cockpit; Redone the suspension animations adding visual camber; Fixed the RR axle mesh skin

U

User 17672

Habe die Sim schon lange nicht mehr gestartet. Gibt es da was gravierendes Neues was das FFB angeht und die Einstellungen der Wheelbase? Also sollte man noch immer externe Profile nutzen und das Wheel etc. manuell belegen damit alles einwandfrei funktioniert?

U

User 10763

Ich hab persönlich noch nie ein Custum FFB verwendet, sah ich nicht als nötig. Meine Probleme waren eher bei den Reifen, da bin ich dann mal die Tage gepannt. Die Unart des komisch komplizierten schrittweisen kalibrieren und Einrichtens von Hardware is glaube noch immer da. Halt SMS Engine "Feature" wie auch ein Replay Mode mit Funktionsumfang eines VHS Players als würde digitale Technik und deren Vorzüge nicht existieren und das in einem digitalen Medium :D

U

User 11646

Ich bin nach dem aktuellen Patch alle Autos gefahren und habe sie bewertet vom reinen FFB her. Die 1er machen durchaus Spaß und können mit den üblichen Platzhirschen der Scene mithalten. Sobald weitere Patches kommen, prüfe ich immer wieder gegen ob sich bei den "Nicht-Einsern" was getan hat.
Die grün markierten sind die aus der Liste mit dem angeblich überarbeiteten Reifenmodell. Da ist aber mMn ein 4er zu finden.

U

User 21612

Bin bis jetzt nur den Porsche Cup 4.0 und den Super V8 gefahren mit dem neuen Reifenmodell und die sind wirklich Hammer zu fahren. Fahre auch nie mit Custom Files sondern mit dem default+.

U

User 11646

Eben konnte ich einen Crash von AMSS2 aufnehmen. War am Hotlappen und im Bellof-S friert das Bild ein. So wie im Video zu sehen, FFB und Physik lief im Hintergrund weiter, und ich kam mit Strg+Alt+Enf notdürftig raus, aber die Aufnahme brach dann in dem Moment ab.

Davor hatte ich wieder mal das Phänomen, auch beim Hotlappen wird man plötzlich "disconnected", der Screen wird dunkler und man soll Enter drücken oder den roten Exit-Button anklicken. Das Spiel läuft aber komplett weiter nur eben dunkler.

Hier noch das Video zu Fall 1, ich hab nun die permanente Aufnahme eingestellt, dann kann ich Fall 2 auch noch belegen.

U

User 10763

Dann hau das doch auch ins Reiza Forum Manuel oder hast auch dort schon ?

Zuletzt bearbeitet:
U

User 21612

So ein Spielcrash wie oben gezeigt, hatte ich noch nie in AMS2. Das „disconnected“ Problem kenne ich nur wenn ich in der Nacht fahre So gegen 02:00 Uhr. Ich glaube es hat da was mit dem Umstellen des Datums zu tun. Das selbe Problem kannte ich schon von pCARS2. Wenn ich Tagsüber oder am Abend fahre hatte ich noch nie solche Serverunterbrüche nur in der Nacht.

Oben